fredag 6 juni 2008

Vem är mannen med ryggsäcken?

Fredag - dag4 - vecka4 (deff)

Sveriges nationaldag erbjuder ett kanonväder och jag kliver upp tidigt trots att det är röd dag.
Provar en annorlunda väg idag för att få lite variation. På vägen hem hör jag en bil tuta på mig, Det är en bekant från gymet som också är uppe med tuppen. Får nog höra med honom senare vad han hade för ärende idag :-)



Varje morgon ser jag en man i 45-års ålder med utländskt utseende, promenerandes med en stor ryggsäck. Han stannar till vid ån för att borsta tänderna och göra sig i ordning för dagen. Men vad gör han sen? Han ser ut som en backpacker, men jag är inte säker.

Jag har i tre dagar hållit en konstant morgonvikt på 90,8kg vilket jag tycker är bra. Jag vill inte gå ner för mycket under deffen. Tanken är ju faktiskt att jag ska få behålla lite muskler under varje deffperiod. Med många bäckar små ska jag successivt växa med kvalité :-)


Denna deffperiod har varit enklare att genomföra än den förra, rent psykiskt. Man blir ju lätt manisk när det gäller mat. En matreklam på TV kan få magen att börja kurra rejält, men då får man bita ihop och dricka lite vatten istället, hehe.

Dagens träningspass blir Biceps och Triceps.

Lite dagsfärsk info:

  • Träningspass: Morgonpromenad, Biceps & triceps
  • Motivation (1-5): 5
  • Dygnsvila: ~7h
  • Kroppsvikt (morgon/kväll): 90,8KG / 91,4KG

Dagens mat bestod av: Gröt, bulgur, grönsaker, tonfisk, kyckling, kesella

Inga kommentarer: