måndag 16 juni 2008

Pissregn och pissblöt...

Måndag - dag4 - vecka6 (deff)

I morse var regnet lite väl drygt. Hade jag gått ut en timma tidigare så hade jag nog blivit skonad en dusch från ovan. Nu blev jag istället pissblöt och nedkyld. En varm dusch fick mig dock i bättre form och strax därefter fick jag min välbehövliga gröt.

Idag har jag vilat från träningen (körde ett pass igår istället) pga kvällsaktiviteter med jobbet. Trevligt som attan men jag hade gärna tuggat i mig mer av det goda från grillen :-/
Idag vägde jag lika mycket på morgonen som på kvällen, 90,3kg. Undra vad vågen säger i morgonbitti? Fick förresten frågan av en kompis tjej idag; "-Har du tränat eller?"...vilket jag tycker är ett mycket gott betyg eftersom hon uppenbarligen ser att jag sliter :-) Sånt är alltid kul att höra. Jag använder ordet "sliter", för det är precis vad jag har gjort i 10 veckor nu. 5 dagar i veckan, från måndag till fredag, har jag kört stenhårt på gymet och dessutom ätit bra.

Visst jag har tränat mycket genom åren men det har alltid varit med varierad intensitet och seriösitet. Ibland har mina träningsupplägg förstörts av sjukdom eller någon utomlandsresa, ja ni vet hur det kan gå ibland :-)

Lite dagsfärsk info:
  • Träningspass: Endast en morgonpromenad
  • Motivation (1-5): 5
  • Dygnsvila: ~8h
  • Kroppsvikt (morgon/kväll): 90,3KG / 90,3KG

Dagens mat bestod av: Gröt, frukt, yoghurt, rostbiff och potatis, en grillad korv (mår lite dåligt för den rackarn)

Inga kommentarer: