måndag 9 juni 2008

Massacra gav "pump" i musklerna

Måndag - dag2 - vecka5 (bulk)

De första dagarna på bulkperioden är så skön för man känner sig fylld av energi. Varje period blir som en nytändning oavsett om det är deff- eller bulkperioden som står på tur. Fem dagar är inte lång tid och därför en enkel match att rent psykiskt klara av. Visst, den sista dagen av deffen är rätt jobbig och man ser verkligen fram emot ett rejält skrovmål. :-)

Hur går det då med ABCDE-dieten för mig?
Jag tycker att det fungerar kanon med 5-dagars perioder. De är enkla att genomföra strikt och dessutom ger de resultat vilket ni kan se på mina diagram som jag postar efter varje genomförd period. Tänk på att det tar lång tid för kroppen att bygga muskelmassa, så det krävs tålamod oavsett dietmodell. Självdiciplin är AO för att lyckas och bor man tillsammans med någon så är det ett stort plus om din partner stöttar dig genom hela dieten.

Jag har beställt "naNo Vapor" från Gymgrossisten som borde komma i morgon. Det ska tydligen ge sjukt bra pump och energi under träning. Provar just nu Massacra som ska ha liknande effekt och jag måste säga att, idag hade jag pump på gymet! Kände mig otroligt pigg och stark. Hade lätt klarat av att köra fler reps men följer mitt program så strikt det bara går och fokuserar istället på att öka i vikt.

Högeraxeln kändes mycket mycket bättre idag och jag kunde faktiskt köra stående militärpress utan att det ömmade. Thumbs up!!!
Lite dagsfärsk info:
  • Träningspass: Axlar och triceps
  • Motivation (1-5): 5
  • Dygnsvila: ~8h
  • Kroppsvikt (morgon/kväll): 91,8KG / 94,3KG

Dagens mat bestod av: Gröt, skagenpasta, italiensk sallad, spaghetti med nötbiffar.

Inga kommentarer: