lördag 7 juni 2008

Samma vikt flera dagar i rad...

Lördag - dag5 - vecka4 (deff)

Andra deffperioden är nu över. Denna gången gick det något lättare faktiskt.

Den sista deffdagen (idag alltså) vägde jag 90,8. Vid samma period, förra deffen, låg jag på 89,4kg, vilket betyder att jag totalt sett har gått upp 1,4kg. Enligt abcde-dietens grunder borde således detta vara kvalitativ plusvikt. Dvs. Jag har inte endast lagt på mig fett. :-)



Statistik för de senaste 5 dagarna.


Kroppsformen känns bra, men jag kör vidare med hopp om fortsatt framgång.

Bortskämd, som vi är med vädret just nu, gick jag ut tidigt för att promenera som vanligt. Denna sista deffdag var det betydligt mindre människor ute i naturen. Kanske beroende på att det var lördag morgon och dagen efter nationaldagen? :-)


Idag blev det inget gympass då jag redan kört 5 dagar denna vecka. Kroppen måste få vila/växa också. :-0

Provade på en påse torkat kött från Ica maxis köttavdelning. Den smakade "sådär", men bra näringsvärde är det i påsen iallafall. Nästa gång ska jag försöka hitta den rätta påsen (Beef Jerky) i en annan butik för den vet jag smakar bättre. Ett perfekt tilltugg för byggare, som dessutom innehåller gott om protein.

Notera att jag har haft identiska viktvärden tre dagar i rad nu!

Lite dagsfärsk info:
  • Träningspass: Morgonpromenad
  • Motivation (1-5): 5
  • Dygnsvila: ~7h
  • Kroppsvikt (morgon/kväll): 90,8KG / 91,4KG

Dagens mat bestod av: Gröt, bulgur, grönsaker, kyckling, kesella, torkat kött!

Inga kommentarer: