lördag 24 maj 2008

Första deffdagen väger jag 93kg på morgonen.

Lördag - dag1 - vecka2 (deff)

Urk, det var inte alls skönt att påbörja deffen. Började dagen med en rask promenad för att sedan äta en frukost bestående av lite gröt. Till skillnad från tidigare dagar kände jag i morse att det var för lite mat på tallriken. Jag hade gärna tuggat i mig några smörgåsar, yoghurt, juice och annat smått och gott. Men, men, en deff är alltid en deff :-)


En rolig sak var dock att jag i morse vägde 93 pannor, vilket måste anses som fullt godkänt resultat från denna bulkperiod. Min startvikt av dieten var 89,1 kg så dagens 93 kilo betyder att jag gått upp 3,9Kg på fem dagar!

Nu blir det spännande att följa kommande vecka som jag sporadiskt kommer att kunna uppdatera här på bloggen. En kommande danmarkresa närmar sig, men jag ska skriva "offline" och sedan uppdatera bloggen så fort jag är åter i Svea.

Lite dagsfärsk info:
  • Träningspass: Morgonpromenad
  • Motivation (1-5): 5
  • Dygnsvila: ~9,5h
  • Kroppsvikt (morgon/kväll): 93KG / 92,4KG
  • Kaloriintag: 1600+ (pga dagens förhållanden saknas det lite kcal idag)

Dagens mat bestod av: Lite grötfrukost, tonfisk+ris, kesella+funlight, proteingrogg

Inga kommentarer: