måndag 19 maj 2008

Första dagen på dieten avklarad

Måndag - dag1 - vecka1 (bulk)

Så, då har första dagen i ABCDE-dieten varit och jag har haft min första ätardag av totalt fem. På lördag byter jag till deffperioden på fem dagar :-)

Idag har jag varit mätt och trött hela dagen. Jag antar att det är omställningen med att konstant ha en fylld mage som gör det hela. På kvällskvisten trodde jag inte att jag skulle lyckas få ihop mina kalorier, men när jag räknat efter så har jag faktiskt fått i mig 3770 kcal (248 extra).

Gymträningen gick relativt bra idag trots en ond högeraxel. Jag får anpassa mina övningar för att kunna genomföra dem strikt och med den vikt jag önskar.

Nöjd sitter jag nu här och smuttar på den sista proteingroggen innan det är dags att natta.

Lite dagsfärsk info:

  • Träningspass: Rygg och Biceps
  • Motivation (1-5): 4
  • Dygnsvila: 7h + 30min powernap på lunchen
  • Kroppsvikt (morgon/kväll): 89,1KG / 92,7KG
  • Kaloriintag: 3770
Dagens mat bestod av: Gröt, spaghetti och köttfärssås, Kycklingfile och pestopasta

Inga kommentarer: