tisdag 20 maj 2008

Dag 2 gick lättare än dag 1!

Tisdag - dag2 - vecka1 (bulk)

Dag två avklarad. Idag gick allt lättare, men det är andra dagen i rad som jag känner mig aptrött på morgonen och har svårt för att kliva upp.

Idag var det ben och vader på träningschemat. Hade jag inte fått en lättare muskelbristning i lårmuskulaturen förra veckan så hade detta pass blivit kanon. Motiverad som attan och fylld av energi fick jag köra lättare vikter och fler reps för att inte dra upp gamla sår. Som tur var kände jag faktiskt ingenting i låret trots djupa benböj på 140kg. Förra veckan kunde jag knappt sätta mig på muggen utan att känna smärta. :-)


Det drygaste med dieter är kaloriräkningen. Den tar tid och jag önskar att någon annan kunde lägga tiden på framtagningen av min matsedel istället för mig. Men men, man kan inte få allt. Förhoppningsvis får jag lite extra muskler som belöning :-)

Är spänd på vad vågen säger i morgon bitti igen. Gårdagens resultat var trevligt men även väntat.

Lite dagsfärsk info:
  • Träningspass: Ben och vader
  • Motivation (1-5): 5
  • Dygnsvila: 8h
  • Kroppsvikt (morgon/kväll): 90,4KG / 92,2KG
  • Kaloriintag: 3534
Dagens mat bestod av: Färskpressad Juice, fralla, Yoghurt, Kycklingfile och pestopasta, sallad

Inga kommentarer: