lördag 5 juli 2008

ABCDE Dieten upphör men träningen fortgår

Lördag - dag3 - vecka10 (deff/bulk)

Nu har det gått så långt i min diet att jag bedömer den som avklarad för denna gången. Egentligen skulle jag ha kört 2 dagar till av deffen men väljer att avsluta dieten nu istället. Anledningen till att jag avslutar min diet beror på att jag har märkt att kroppen inte reagerar lika positivt som den gjorde tidigare.

Hursomhelst är jag mycket nöjd med slutresultatet och även om det kanske inte syns i min närmaste omgivning så känns det inombords att något positivt har hänt med kroppen. :-)

Efter varje period (deff eller bulk) har jag postat ett litet diagram som visat min viktförändring. Nu kommer här en sammanställning på hela perioden, totalt 45 dagars slit, som ni ser har jag ökat min minimumvikt från 89,1kg till 92,2. Den här vikten är alltså den vikten som jag har haft på morgonen under deffperiodens start och slut.

vecka1-9diagram

Klicka på diagrammet ovan för att förstora. 

Nu när dieten är över kommer jag givetvis att träna vidare som vanligt och samtidigt följa utvecklingen med spänning. Max OT som jag kör fungerar perfekt för min kropp. Adios for now.

Lite dagsfärsk info:

  • Träningspass: Vila
  • Motivation (1-5): 5
  • Dygnsvila: ~9,5h
  • Kroppsvikt (morgon/kväll): 92.2KG /93.4KG

Inga kommentarer: